Οι μαθητές στη Δ’ Δημοτικού στο μάθημα της Ετυμολογίας επέλεξαν να διερευνήσουν το θέμα για τους δύο πιο αρχαίους πολιτισμούς του κόσμου, των οποίων η γλώσσα ομιλείται ακόμη.
Ξεκίνησαν να διερευνούν τα χαρακτηριστικά της ελληνικής και της κινεζικής γλώσσας και τη σημερινή τους μορφή. Παρακολούθησαν την παρουσίαση που ετοίμασε μια μητέρα από την Κίνα. Απαντήθηκαν ερωτήσεις που είχαν προετοιμάσει οι μαθητές για την κινεζική γλώσσα και τον κινεζικό πολιτισμό.
Η προσέγγιση ήταν βιωματική και οι μαθητές άκουσαν στα ελληνικά, στα αγγλικά και στα κινεζικά όσα τους ενδιέφερε να μάθουν, όπως για παράδειγμα αν στα κινεζικά υπάρχουν τόνοι, αν είναι δύσκολο για έναν Έλληνα να μάθει κινεζικά -και αντίστροφα- και γιατί, ποιες είναι οι παραδοσιακές φορεσιές στην Κίνα και ποια φαγητά είναι τα πιο διάσημα.
Μάθημα ορθογραφίας στην Ετυμολογία της Α΄ Δημοτικού για τους πλανήτες
Οι μαθητές της Α’ Δημοτικού ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος, με αφορμή την εκμάθηση της ορθογραφίας της λέξης “ήλιος”. Έμαθαν πώς γράφεται η λέξη “πλανήτης”, ποιοι και πόσοι είναι οι πλανήτες του ηλιακού συστήματος, τα ονόματά τους, την κίνησή τους γύρω από τον ήλιο και τη μυθολογία που συνδέεται με αυτούς.
Η προσέγγιση ήταν διαθεματική (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Μουσική, Μυθολογία, Εικαστικά).