Project: Συναισθηματική Νοημοσύνη στο Δημοτικό
Στο σχολείο μας, υλοποιούμε το Project “Συναισθηματική Νοημοσύνη στο Δημοτικό”, με στόχο να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας δεξιότητες απαραίτητες για την ψυχική τους ευημερία και την ομαλή κοινωνική τους ένταξη.
Τι είναι η Συναισθηματική Νοημοσύνη:
Η συναισθηματική νοημοσύνη ορίζεται ως η ικανότητα να αναγνωρίζουμε, να κατανοούμε και να διαχειριζόμαστε τα δικά μας συναισθήματα, καθώς και τα συναισθήματα των άλλων.
Γιατί είναι σημαντική η Συναισθηματική Νοημοσύνη:
Η συναισθηματική νοημοσύνη παίζει καίριο ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών, καθώς:
- Βοηθά στην ανάπτυξη υγιών σχέσεων.
- Συμβάλλει στην αντιμετώπιση του άγχους και του θυμού.
- Ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση.
- Βελτιώνει την ακαδημαϊκή επίδοση.
Πώς υλοποιείται το Project:
Το Project υλοποιείται με διάφορες δραστηριότητες, όπως:
- Βιωματικά εργαστήρια: Τα παιδιά συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια, όπου μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράζουν με υγιή τρόπο και να διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις.
- Παιχνίδια ρόλων: Μέσα από παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά εξασκούνται στην ενσυναίσθηση και στην κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.
- Ιστορίες και βιβλία: Χρησιμοποιούμε ιστορίες και βιβλία για να συζητήσουμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα και να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης.
- Συνεργασία με τους γονείς: Ενημερώνουμε και ευαισθητοποιούμε τους γονείς για τη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης και τους προσφέρουμε εργαλεία για να καλλιεργούν τις δεξιότητες αυτές στα παιδιά τους.
Πιστεύουμε ότι το Project “Συναισθηματική Νοημοσύνη στο Δημοτικό”:
- Εξοπλίζει τα παιδιά με απαραίτητα εφόδια για την ομαλή ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη.
- Βοηθά στην πρόληψη προβλημάτων συμπεριφοράς και bullying.
- Δημιουργεί ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης.
Ενθαρρύνουμε τους γονείς να επικοινωνήσουν μαζί μας για να μάθουν περισσότερα για το Project και για το πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης.
Επικοινωνία γονέα με μαθητή
Στο σχολείο μας είναι στόχος οι μαθητές να επικοινωνούν στην οικογένειά τους την καθημερινότητά τους π.χ. 1 καλό και 1 άσχημο.
Εξηγώ γιατί είναι σημαντικό για εμένα να συζητώ με τους γονείς μου τα γεγονότα και όχι μόνο τα παράπονά μου. Το συζητώ προφορικά με τους γονείς μου και έπειτα το γράφω με 160 λέξεις για την άλλη Δεύτερα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε θέματα που αναπτύχθηκαν:
Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ζωγραφίζω:
- πως νιώθω που έχω επιστρέψει στο σχολείο μετά τις διακοπές μου
- πότε φοβάμαι και πως αντιμετωπίζω τους φόβους μου
- ωραία πράγματα, που βλέπω, που αγγίζω, που μυρίζω
- έναν κανόνα που με δυσκολεύει στο σχολείο
- έναν κανόνα που με δυσκολεύει στο σπίτι
- πότε μου λέει μπράβο η μαμά και ο μπαμπάς
- πότε είναι περήφανη η δασκάλα μου για μένα
- ποιος είναι ο στόχος μου για τη νέα χρονιά
- τι μου αρέσει να παίζω στην αυλή του σχολείου
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
- Περιγράφω κάτι για το οποίο είμαι περήφανος από τότε που ξεκίνησε το σχολείο
- Τι θα ήθελα να βελτιώσω στη συμπεριφορά μου και γιατί
- ΝΑΙ ΜΠΟΡΩ: “Η αληθινή ιστορία του Εμμανουέλ” και πότε θαυμάζω κάποιον και γιατί
- Ιστορίες του Ροντάρη: “Η χώρα του ξε|”. Περιγράφω το δικό μου φανταστικό ξε-αντικείμενο
- Τα συναισθήματα υλικό με συνώνυμα
- Φτιάχνω το δικό μου γενεαλογικό δέντρο
Γ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
- Κανόνες χρήσης κουτιού θαυμασμού και παραπόνων
- Επιτρέπεται να ακουμπήσω κάποιον, ενώ δεν το επιθυμεί; -Τι μπορεί να συμβεί αν ακουμπήσω κάποιον ενώ δεν το επιθυμεί – πότε επιτρέπεται και μπορώ να αγγίξω τον άλλον
- Τι σημαίνει ομάδα για μένα. Περιγράφω κάτι που έκανα ως ομάδα με την τάξη μου και είμαι περήφανος
- Τι σημαίνει δώρο για μένα-Ποιο είναι το σημαντικότερο δώρο που έχω κάνει-πάρει
- Γιατί είναι σημαντικά τα Χριστούγεννα
- Περιγράφω κάτι για το οποίο είμαι περήφανος από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τι θα ήθελα να βελτιώσω με το νέο έτος
- Πώς ένιωσα με τις εργασίες των Χριστουγέννων. Που δυσκολεύτηκα και γιατί
- ΝΑΙ ΜΠΟΡΩ: “Η αληθινή ιστορία του Εμμανουέλ” και πότε θαυμάζω κάποιον και γιατί
- Ιστορίες του Ροντάρη: “Η χώρα του ξε|”. Περιγράφω το δικό μου φανταστικό ξε-αντικείμενο
Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
- Κανόνες χρήσης κουτιού θαυμασμού και παραπόνων
- Γιατί είναι σημαντικό να είμαστε ομάδα. Περιγράφω επαγγέλματα που συνεργάζονται
- Συνέντευξη από τη μαμά: Ποια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις της στην εργασία της-Ποια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου ως μαθητής
- Ψάχνω στο λεξικό τη λέξη “ευθύνη” και κάνω οικογένειες λέξεων
- Τι σημαίνει κατά τη γνώμη μου “αναλαμβάνω την ευθύνη των λόγων και των πράξεών μου”. Αναφέρω ένα περιστατικό που ανέλαβα/δεν ανέλαβα την ευθύνη μου και τις συνέπειες των πράξεών μου
- Φτιάχνω σε κόμικ τις ρουτίνες μου στο σχολείο και στο σπίτι
- Γράφω για ποιους λόγους κατά τη γνώμη μου δεν επιτρέπεται η σωματική επαφή. Υπάρχουν καταστάσεις που επιτρέπεται να αγγίζω τους άλλους;
- Ποια θέματα απασχολούν περισσότερο την τάξη μου. Τι συμβουλή θα έδινα
- Στόχοι που έθεσα την προηγούμενη χρονιά. Ποιους πέτυχα και πως πους δεν πέτυχα και γιατί δεν τα κατάφερα
- Στόχοι για το νέο έτος
- Ιστορίες του Ροντάρη: “Η χώρα του ξε|”. Περιγράφω το δικό μου φανταστικό ξε-αντικείμενο
Εκδήλωση ενδιαφέροντος για το σχολείο μας
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να συμπληρώστε την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας άμεσα ή μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο: 210-96 18 626