Οι μαθητές μαζί με τον εκπαιδευτικό προσεγγίζουν 1 αποσπασματικό ερώτημα κάθε φορά με σκοπό την ανάπτυξη μιας δεξιότητας .
Ειδικότερα για τους μαθητές μας που δεν έχουν εργαστεί ξανά συστηματικά:
- Πώς ρωτάμε για ένα θέμα , πώς ψάχνουμε την απάντηση και πώς απαντάμε (συνέντευξη με γονείς, συμμαθητές)
- Πώς ψάχνουμε, επιλέγουμε διαβάζουμε, καταγράφουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο
- Πώς παρουσιάζουμε ποσοτικά δεδομένα μέσα από γραφική παράσταση
- Πώς δείχνουμε με νοερό χάρτη την πορεία της εργασίας μας
- Πώς κάνουμε μια παρουσίαση στον υπολογιστή με φωτογραφίες και κείμενο
- Πώς ακούμε την παρουσίαση των άλλων (τι προσέχουμε για να μπορέσουμε να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τη δουλειά τους)
- Πώς αξιολογούμε μία παρουσίαση
- Πώς κάνουμε αξιολόγηση του τι έμαθε κάθε μαθητής.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
Α΄ – Β΄ΤΑΞΕΙΣ
- Οι μαθητές μαθαίνουν να ρωτάνε, και να κάνουν συνεντεύξεις.
- Ο εκπαιδευτικός οδηγεί από το μερικό στο γενικό τις ερωτήσεις π.χ. αν ένα παιδί ρωτήσει “γιατί ξυπνάμε;” η συζήτηση θα περιστραφεί στο ανθρώπινο σώμα, τις υγιεινές συνήθειες ΄(ύπνος, φαγητό, ξεκούραση)
- Συμφωνούν τι βιβλία γνώσεων θέλουν να διαβάσουν, πώς θα αποτυπώσουν τις γνώσεις που έμαθαν, πώς θα παρουσιάσουν το τελικό αποτέλεσμα
- Χωρίζονται οι μαθητές σε ζευγάρια και οργανώνονται οι δράσεις του κάθε ζευγαριού
- Ενημερώνονται οι γονείς για το πώς μπορούν να βοηθήσουν
- Στη τάξη ο εκπαιδευτικός οργανώνει τα επιμέρους αποτελέσματα των δράσεων σε ένα τελικό αποτέλεσμα.
- Παρουσίαση από τους μαθητές της προσπάθειας σε άλλους μαθητές.
Γ΄-Δ΄ ΤΑΞΕΙΣ
- Οι μαθητές μαθαίνουν όχι μόνο πώς να ρωτάνε και πώς να κάνουν συνεντεύξεις αλλά και πώς να ψάχνουν στο διαδίκτυο για να βρουν τις πληροφορίες που θέλουν και πώς να τις καταγράφουν με δικά τους λόγια.
- Οι μαθητές συζητούν τι θα τους άρεσε να έχει μια παρουσίαση εκτός από κείμενο (φωτογραφίες, βίντεο), αναφορές σε άλλα βιβλία του σχολείου ή σε λογοτεχνικά ή γνώσεων
- Οι μαθητές οργανώνουν πότε θα ασχοληθούν με τις επιμέρους δεξιότητες και πότε θα κάνουν την τελική παρουσίαση
- Αξιολογούν την εργασία ατομικά και της ομάδας με κριτήρια.
Ε΄ – ΣΤ΄ ΤΑΞΕΙΣ
Οι μαθητές συζητούν τη μεθοδολογία και τις αναγκαίες δεξιότητες για μια παρουσίαση.
- Καθένας μαθητής υποστηρίζει το ζευγάρι του στην εκμάθηση συγκεκριμένης δεξιότητας (χρήση διαδικτύου, καταγραφή πληροφοριών, διαχείριση χρόνου, εικαστική δημιουργία, αξιοποίηση βιβλίων σχολείου από όλες τις τάξεις, συνέντευξη σε άλλους συμμαθητές, φωτογραφίες, γραφική παράσταση).
- Το κάθε ζευγάρι παρουσιάζει όχι μόνο το αποτέλεσμα της δουλειάς τους αλλά και τις δυσκολίες και τα συναισθήματα που βίωσαν στην συνεργασία.
- όλοι οι μαθητές καταγράφουν συνολικά τι έμαθαν ο ένας για τον άλλον, για τη συνεργασία και τη μέθοδο μάθησης.
- 5 Αποφασίζουν πώς θα δουλέψουν με ανάλογο τρόπο ένα συγκεκριμένο θέμα (μπορεί να είναι σε συγκεκριμένα μαθήματα ή όχι).
ΤΕΛΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός μαζί με τους μαθητές κάνει μια συνολική καταγραφή των αποτελεσμάτων (στον ηλεκτρονικό υπολογιστή). Οι μαθητές γράφουν στον υπολογιστή της τάξης τα συναισθήματά τους , τι έμαθαν και τι τους δυσκόλεψε ατομικά.Καταγράφουν τις νέες γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν και σε ποιο βαθμό.
Ανάλογα το μάθημα π.χ. Ιστορία οι μαθητές γράφουν στο τέλος των παροσιάσεων ένα τυπικό σύμφωνα με τα κριτήρια του Σχολείου, τεστ.