Ξεκινάμε ενημερώνοντας τους μαθητές για το μάθημα: ποιος το κάνει (ιδιότητα) τίτλος μαθήματος, συχνότητα την εβδομάδα, σύνολο μαθημάτων 1ου τριμήνου, 2ου τριμήνου 3ου τριμήνου, τρόπος μάθησης σε ένα πρότζεκτ (μοίρασμα εργασίας, ατομική και ομαδική δουλειά σε συγκεκριμένη γνωστική περιοχή και δεξιότητες υλοποίησης του τελικού προϊόντος, παρουσίοση του τελικού προϊόν τος σε γονείς)
Γίνεται συζήτηση: τι είναι μια συνθετική εργασία πρότζεκτ κατά την άποψη των μαθητών, πώς γίνεται, πώς μαθαίνουν, τι πιστεύουν ότι θα κάνουν και θα μάθουν στο συγκεκριμένο μάθημα καταγράφουμε τις απόψεις στον πίνακα. Στη συνέχεια εξηγούμε εμείς τι και πώς γίνεται ένα πρότζεκτ, πώς αξιολογούμε όλοι το αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας, πού αρχειοθετούμε τα επιμέρους κομμάτια της εργασίας αυτής (ηλεκτρονικά στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή), γραπτή αξιολόγηση από τους μαθητές σε φάκελο στην τάξη.
Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ αναφερόμαστε στην ετυμολογία και εξηγούμε τη λέξη “επιστημολογια = επιστήμη και λόγος” ανατρέχουμε στο τι σημαίνει επιστήμη και τι λόγος σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες και σήμερα.
Η συζήτηση που διευθύνουμε ξεκινά από τα βιώματα των μαθητών:
- ξέρω κάποιον που είναι επιστήμονας
- πού πάει κάποιος να γίνει επιστήμονας
- τι κάνει ένας επιστήμονας κλπλ
- Οι επιστήμονες δεν αναφέρονται μόνο ως παραδείγματα επιτυχίας με ανακαλύψεις (μιλάμε για τα Νόμπελ Φυσικής Μαθηματικών π,χ, και οι μαθητές ασχολούνται με τη ζωή και το έργο τους) αλλά και για βιβλία, πηγές που αναφερόμαστε σε σπουδαίες ανακαλύψεις που αλλάζουν τη ζωή μας με βελτίωση ή χειροτέρευση της ζωής μας.
- Δεν ξεχνάμε τις αποτυχίες τους!!
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ατομικά κάθε μαθητής σε φυλλάδιο με το σήμα του Σχολείου συμπληρώνει
- Αναγνωρίζω πότε, από ποιους και με ποια αιτία έγιναν οι παρακάτω ανακαλύψεις στα Μαθηματικά . Εξηγώ με δικά μου λόγια τη σημασία τους
- Λύνω προβλήματα μαθηματικών που προέρχονται από τα μαθηματικά που ανακάλυψαν οι…
- Το πιο σημαντικό για εμένα στο μάθημα που κατάλαβα … έμαθα …. είναι …. γιατί μ
- Πώς ένιωσα στο μάθημα (τι με συγκίνησε, τι με ενθουσίασε, τι με προβλημάτισε, τι με στενοχώρησε) εξηγώ γιατί
- Προτείνω για το 2ο τρίμηνο στο μάθημα να …. γιατί….
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ: portfollio μαθητή, γιορτή
Ο εκπαιδευτικός κατά τη διάρκεια του μαθήματος βγάζει φωτογραφίες ή βίντεο, ώστε να τα ανεβάζει στο eclass) και να ετοιμάσει τη βιωματική γιορτή..