ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
- Ξεκινάμε ενημερώνοντας τους μαθητές για το μάθημα: ποιος το κάνει (ιδιότητα) τίτλος μαθήματος, συχνότητα την εβδομάδα, σύνολο μαθημάτων 1ου τριμήνου, 2ου τριμήνου 3ου τριμήνου, τρόπος μάθησης σε ένα πρότζεκτ (μοίρασμα εργασίας, ατομική και ομαδική δουλειά σε συγκεκριμένη γνωστική περιοχή και δεξιότητες υλοποίησης του τελικού προϊόντος, παρουσίαση του τελικού προϊόν τος σε γονείς)
- Γίνεται συζήτηση : τι είναι μια συνθετική εργασία πρότζεκτ κατά την άποψη των μαθητών, πώς γίνεται, πώς μαθαίνουν, τι πιστεύουν ότι θα κάνουν και θα μάθουν στο συγκεκριμένο μάθημα.
- Καταγράφουμε τις απόψεις στον πίνακα. Στη συνέχεια εξηγούμε εμείς τι και πώς γίνεται ένα πρότζεκτ, πώς αξιολογούμε όλοι το αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας, πού αρχειοθετούμε τα επιμέρους κομμάτια της εργασίας αυτής (ηλεκτρονικά στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή) , γραπτή αξιολόγηση από τους μαθητές σε φάκελο στην τάξη.
- Στο συγκεκριμένο πρότζεκτ αναφερόμαστε στην ετυμολογία και εξηγούμε τη λέξη <<αειφόρο = αεί που σημαίνει πάντα και φόρο από τη λέξη φέρνω που σημαίνει συνεχή ύπαρξη, ανάπτυξη χωρίς τέλος>>.
- Στη συνέχεια συζητάμε με τους μαθητές για την αειφόρο ανάπτυξη και τη σημασία της προστασίας των ανθρώπινων και φυσικών πόρων – ανακύκλωση κλπ ώστε να ξεκινήσουμε την προσέγγιση των 17 αρχών της βιωσιμότητας που πρέπει αν περιλαμβάνει ένα πρότζεκτ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Στην Α΄τάξη χρησιμοποιούμε από τα βιβλία Μελέτης και των 3 πρώτων τάξεων του Δημοτικού ως ερέθισμα και ταυτόχρονα βιωματικά οι μαθητές καταθέτουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για εφαρμογή στην πράξη των ιδεών για τις 17 αρχές βιωσιμότητας.
Σημαντικό είναι να υπάρχει επιλεγμένο υλικό σε ηλεκτρονική μορφή και παιχνίδια που θα μοιραζόμαστε όλοι ώστε:
Η Α΄και η Β΄να περάσουν περισσότερο χρόνο από τις συγκεκριμένες φάσεις του πρότζεκτ ενώ οι μεγαλύτερες τάξεις Γ-Δ και Ε΄Στ να έχουν αντίστοιχα πιο μεγάλη εμβάθυνση (στις αξιολογήσεις η στοχοθεσία θα γίνει ανά 2 τάξεις)
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
Από άρθρα, βιβλία λογοτεχνίας, βίντεο,
χρήση βιβλίων θρησκευτικών για τη δημιουργία του Κόσμου και την σημασία του ενάρετου ανθρώπου , φιλοσοφία και χρήση λογοτεχνικών κειμένων για την ισότητα των ανθρώπων και τον σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον (ζώα, φυτά θάλασσα, αέρας κλπ)διευθύνουμε τη συζήτηση των μαθητών ώστε να ανακαλύψουν θεωρητικά και στην πράξη τη σημασία και την υποχρέωση όλων για την αειφορία
Επισημαίνουμε την ανάπτυξη ως όρο και ως παραδείγματα καθημερινής ζωής
π.χ.
- ποια πράγματα σήμερα μας είναι απαραίτητα για μια άνετη ζωή;
- Ποια από αυτά δεν υπήρχαν κάποτε και πώς ζούσαν οι άνθρωποι;
- Βρίσκω (ζωγραφίζω και εξηγώ με ατομική ή ομαδική εργασία) τα καλά των παρακάτω ανακαλύψεων – τεχνολογικών επιτευγμάτων , επιστημονικών επιτευγμάτων κλπ
Ξεκινάμε με την ζωή πριν ένα αιώνα στον κόσμο και εριδικά στη χώρα μας και συνεχίζουμε με τις ανακαλύψεις, τεχνολογία αναφέροντας τα καλά και τα κακά (τίποτα δεν είναι μόνο καλό).
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ατομικά κάθε μαθητής σε φυλλάδιο με το σήμα του Σχολείου συμπληρώνει:
- Ποιες αρχές βιωσιμότητας έχω μάθει να αναγνωρίζω σημαντική στο το 1ο τρίμηνο;
- Δίνω το δικό μου παράδειγμα με ζωγραφική (και κείμενο στις Β-Στ)
- Από
- τα άρθρα
- τα βιβλία λογοτεχνίας
- τα βίντεο
- τη συζήτηση στην τάξη,
- τα βιβλία των θρησκευτικών …
- εξηγώ τι έμαθα και θεωρώ σημαντικό
- προτείνω τη δική μου λύση για μια καλύτερη ζωή
- τι ένιωσα στο μάθημα (τι με συγκίνησε, τι με ενθουσίασε, τι με προβλημάτισε, τι με στενοχώρησε) εξηγώ γιατί
- Προτείνω για το 2ο τρίμηνο στο μάθημα να …. γιατί….
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ: portfollio μαθητή, γιορτή
Ο εκπαιδευτικός κατά τη διάρκεια του μαθήματος βγάζει φωτογραφίες ή βίντεο, ώστε να τα ανεβάζει στο eclass) και να ετοιμάσει τη βιωματική γιορτή..
- Ξεκινάμε με την ζωή πριν ένα αιώνα στην Ευρώπη και τη χώρα μας και συνεχίζουμε με τις ανακαλύψεις, τεχνολογία αναφέροντας τα καλά και τα κακά (τίποτα δεν είναι μόνο καλό).
Ως τελικό προιόν οι μαθητές μπορούν να φτιάξουν ένα βίντεο στις μεγαλύτερες τάξεις, ή μια τεράστια αφίσα για το σχολείο. Επίσης είναι σημαντικό να συμμετάσχουμε στους μαθητικούς διαγωνισμούς.
Ιδέες για κατασκευές-υλικό που θα παράξουν οι μαθητές:
- Τραγούδι
- κρυπτόλεξο
- κουίζ ερωτήσεων
- μποστάνι
- λαχανόκηπος στο σχολείο
- δεντροφύτευση
- κόμικ
- παραμύθι
- ποιήμα
- γκράφίτι
- θεατρικό δρώμενο
- συνέντευξη σε τηλεοπτική εκπομπή-δραματοποίηση
- επιτραπέζιο
- λαβύρινθοι
- μαθητική εφημερίδα με σχετικά νέα
- επιστολή στο δήμαρχο για ενημέρψση – εκστρατεία – εκδήλωση στο σχολείο μας στο τέλος της χρονιάς – ανοιχτή εκδήλωση
Εκδήλωση ενδιαφέροντος για το σχολείο μας
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να συμπληρώστε την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος και θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας άμεσα ή μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο: 210-96 18 626