Η Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στο σχολείο μας ξεκινά από την Προσχολική Ηλικία με στόχο την συχνή επαφή με την Αγγλική Γλώσσα και Κουλτούρα.
Οι μαθητές μας αναπτύσσουν σταδιακά δεξιότητες επικοινωνίας στην Αγγλική Γλώσσα οι οποίες εξελίσσονται σε όλη την διάρκεια της σχολικής τους ζωής.
Η συχνή επαφή με το Αγγλόφωνο περιβάλλον εξασφαλίζεται με τη χρήση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και τις ειδικά διαμορφωμένες δραστηριότητες ώστε οι μαθητές να αισθάνονται άνετα και πρόθυμοι να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στόχος είναι τα μικρά, σταθερά βήματα στη διαδικασία της μάθησης της γλώσσας η οποία εντατικοποιείται και ολοκληρώνεται στο Λύκειο καθώς και η καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στην Αγγλική γλώσσα και η ανάπτυξη μιας θετικής προδιάθεσης στην εκμάθηση ξένων γλωσσών γενικότερα. Οι στόχοι για το μάθημα των Αγγλικών ποικίλλουν. Είναι γλωσσικοί, κοινωνικοσυναισθηματικοί, γνωστικοί, αφορούν ακόμα και στάσεις/αξίες .
Η ένταξή των μαθητών σε επίπεδα ακολουθεί το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο που παρέχει μια κοινή βάση για την ανάπτυξη προγραμμάτων διδασκαλίας γλωσσικών μαθημάτων, οδηγιών για τη σύνταξη σχετικών προγραμμάτων σπουδών, εξετάσεων, διδακτικών εγχειριδίων κ.τ.λ. για ολόκληρη την Ευρώπη.
Περιγράφει με περιεκτικό τρόπο τι πρέπει να μάθει, να κάνει ο μαθητής μιας ξένης γλώσσας για να χρησιμοποιήσει μια γλώσσα για επικοινωνία, καθώς και ποιες γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να αναπτύξει ώστε να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά.
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο παρέχει μια κοινή βάση για την ανάπτυξη προγραμμάτων διδασκαλίας γλωσσικών μαθημάτων, οδηγιών για τη σύνταξη σχετικών προγραμμάτων σπουδών, εξετάσεων, διδακτικών εγχειριδίων κ.τ.λ. για ολόκληρη την Ευρώπη. Περιγράφει με περιεκτικό τρόπο τι πρέπει να μάθει να κάνει ο μαθητής μιας ξένης γλώσσας για να χρησιμοποιήσει μια γλώσσα για επικοινωνία, καθώς και ποιες γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να αναπτύξει ώστε να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά.
Στόχος του Ενιαίου Πλαισίου Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι να διασαφηνίσει το πώς οι τίτλοι διαφορετικών ευρωπαϊκών γλωσσών αντιστοιχούν μεταξύ τους και τι σημαίνει αυτό πρακτικά. Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο για την εκτίμηση του επιπέδου γνώσης των γλωσσών και την αμοιβαία αναγνώριση των διπλωμάτων. Το γεγονός αυτό καθιστά τους τίτλους σας πιο εύχρηστους και αυξάνει την επαγγελματική σας ευελιξία.
Είναι μεγάλης αξίας, όχι μόνο για τους κατόχους των τίτλων, αλλά και για τους εργοδότες, τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τους λοιπούς φορείς. Τα διπλώματα ξένων γλωσσών χωρίζονται σε τρία επίπεδα:
- Το αρχάριο επίπεδο (Beginners A1-Α2)
- Το μεσαίο επίπεδο (Basic Users B1-B2)
- Το προχωρημένο επίπεδο (Advanced Users C1/C2)
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Το Σχολείο μας έχει ως βασικό στόχο τα περισσότερα παιδιά να έχουν κατακτήσει το επίπεδο Β2 ολοκληρώνοντας τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο.
Όμως η εμπειρία μας έχει δείξει ότι οι μαθητές μας ολοκληρώνουν και επίπεδο C1 (Advanced) ή ακόμη και στο C2 (Proficiency) έως το τέλος της Α’ Λυκείου.
H εμπειρία της συμμετοχής σε εξετάσεις από την ηλικία 7-16 ετών για κάθε στάδιο στην εκμάθηση αγγλικής γλώσσας είναι ένας καλός τρόπος να χτίσει ο μαθητής την εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του, ειδικά όταν θα λάβει μέρος σε εξετάσεις αγγλικής γλωσσομάθειας κάθε επιπέδου.
Το Σχολείο μας είναι Κέντρο Προετοιμασίας για τις εξετάσεις Cambridge University Language Assessment (GOLD Preparation Centre) καθώς και Εξεταστικό Κέντρο. Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δίνουν τις εξετάσεις σε χώρο που τους είναι οικείος.
Επιδιώκεται επίσης και συμμετοχή μαθητών και σε εξετάσεις γλωσσομάθειας άλλων φορέων όπως Michigan University Language Assessment.
Τα ποσοστά επιτυχίας είναι υψηλά και γίνονται υψηλότερα, αποτέλεσμα της σωστής και μεθοδικής προετοιμασίας μέσα από ένα Πρόγραμμα Σπουδών που Καλλιεργεί και Αναπτύσσει τις 4 Γλωσσικές Δεξιότητες (ομιλίας, ακουστικής κατανόησης, ανάπτυξης γραπτού λόγου και κατανόησης κειμένου).
Όλες οι δεξιότητες είναι σημαντικές για την ισορροπημένη γλωσσική ανάπτυξη του μαθητή. Όπου είναι δυνατό χρησιμοποιούνται δραστηριότητες που ενεργοποιούν δύο ή περισσότερες γλωσσικές δεξιότητες μέσα από τόσο την ατομική όσο και τη συνεργατική εργασία.
Το Πρόγραμμα Σπουδών πραγματοποιείται με την κατάταξη των μαθητών σε Γλωσσικά Επίπεδα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ως εξής:
Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ή ΝΕΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Κατατακτήριο Διαγώνισμα (EntryTest) στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς βασισμένο στην ύλη που αναμένεται να έχουν διδαχθεί οι μαθητές στο Δημοτικό, διαβαθμισμένης δυσκολίας για την ακριβέστερη κατάταξή τους.
Οι μαθητές που έχουν ήδη κάποια πιστοποίηση στην Αγγλική Γλώσσα τοποθετούνται αυτόματα στο επόμενο επίπεδο, μετά την προσκόμιση αντίτυπου του διπλώματος.
ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ
Στις τάξεις αυτές γίνεται ανασύσταση των τμημάτων μόνο εφόσον προκύπτουν ανάγκες όπως ο αριθμός των μαθητών ή η απόκτηση κάποιας πιστοποίησης από τους μαθητές.
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Τα απογευματινά μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας αφορούν στην ενίσχυση και περαιτέρω ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων:
- Προφορικού λόγου (Speaking Skills)
- Γραπτού λόγου (Writing skills)
- Ακουστικής κατανόησης (Listening Skills)
- Κατανόησης κειμένου (Reading Skills)
Αυτές οι δεξιότητες ενισχύονται μέσα από ένα μάθημα 2-4 διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα.
Το τμήμα παραμένει το ίδιο με αυτό στο πρωινό πρόγραμμα με τον/την ίδιο/δια εκπαιδευτικό.
Στόχος είναι η αποτελεσματική ολοκλήρωση του επιπέδου και η συμμετοχή στις αντίστοιχες πιστοποιήσεις.
Συγκεκριμένα ο προγραμματισμός των μαθημάτων περιλαμβάνει:
- Ποικιλία εκπαιδευτικού υλικού για να ενισχύσουμε τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών μας.
- Προετοιμασία για τις Πιστοποιήσεις Γλωσσομάθειας KET, PET, FCE or ECCE, CPE or ECPE.
- Γ. Πρόοδος της ύλης που διδάσκεται στο πρωινό πρόγραμμα εφόσον συμμετέχουν οι περισσότεροι μαθητές από αυτό.