Στο Δημοτικό από 2 εώς 4 ώρες την εβδομάδα (αναλόγως την τάξη) τα παιδιά λαμβάνουν μέρος σε δραστηριότητες που αφορούν γλωσσικές και μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες.
Στόχος του μαθήματος κάθε παιδί ξεχωριστά να αναπτύξει αυτοεπίγνωση, αυτοπεποίθηση και κίνητρο για μάθηση ανώτερου επιπέδου, ανάλογα με το δυναμικό και τις κλίσεις του. Η διαχείριση του χρόνου του και η αυτοδιόρθωση σε εξατομικευμένο υλικό που τον αφορά, είναι τα βασικά στοιχεία του μαθήματος.
Ειδικότερα, οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητα διαχείρισης του χρόνου τους σε εργασίες που μπορούν να κάνουν αυτόνομα, να ελέγχουν με δεύτερη στρατηγική για την ορθότητα της λύσης, να αναπτύσσουν τη φαντασία, τη δημιουργική και κριτική σκέψη και να προβληματιστούν σε θέματα σύγχρονα τοπικά ή παγκόσμια.
Το υλικό είναι πραγματικό π.χ. άρθρα από περιοδικά, εφημερίδες, φωτογραφίες, βίντεο, λογοτεχνικά βιβλία, φιλοσοφικά ή θεατρικά έργα, κείμενα παιδιών, αρχεία , αφίσες, ηλεκτρονικά παιχνίδια ή άλλα παιχνίδια που αναπτύσσουν στρατηγικές και κριτική σκέψη. Επίσης χρησιμοποιούνται κείμενα ή εργασίες από διάφορα μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Αγωγή του Πολίτη) σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, συνήθως επιλεγμένα από μεγαλύτερες τάξεις και τροποποιημένα ανάλογα με το δυναμικό κάθε μαθητή.
Το μάθημα συνήθως περιλαμβάνει αξιολόγηση που κάνει ο μαθητής σε μαθήματα που διδάχτηκε κάνοντας αναστοχασμό και μαθαίνοντας να αιτιολογεί την άποψή του.