[vc_row css=”.vc_custom_1471019067901{padding-top: 30px !important;}”][vc_column][thim-heading title=”Το σχολείο μας” clone_title=”” line=”” text_align=”text-center”][vc_column_text]

Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του χρονικά σε ένα κομβικό σημείο για την ελληνική κοινωνία. Είμαστε στο ξεκίνημα μιας εποχής αναθεώρησης όλων των δομών που διέπουν τους τομείς της κοινωνικής, προσωπικής, οικονομικής, πολιτικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το μέλλον του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι χαρακτηριστικές του κλίματος που επικρατεί σε ολόκληρη την Ευρώπη αφενός, αλλά και ενδεικτικές των αδιεξόδων της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης, η οποία απέχει πολύ από το να μπορεί να χαρακτηριστεί Παιδεία.
Διαθέτουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που χαρακτηρίζεται από μονοδιάστατη προσέγγιση, όπου δε δίνεται το ίδιο βάρος στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, από υπερβολικό φόρτο εργασίας, διατήρηση στερεοτύπων του παρελθόντος, ξεπερασμένες μεθόδους διδασκαλίας, με βασικά χαρακτηριστικά τη μετωπική διδασκαλία, την αδυναμία λειτουργίας των τάξεων σε ομάδες, την περιορισμένη εκχώρηση χρόνου αυτοδιάθεσης και έκφρασης στους μαθητές, την αδυναμία προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα, το άκαμπτο διδακτικό υλικό και την ανεπαρκή συνεργασία φορέων, καθώς το σχολείο φαντάζει «κλειστό» στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Εμείς από την πλευρά μας χτίζουμε το σχολείο μας πάνω σε διαφορετικές βάσεις με σκοπό να προσφέρουμε στους μαθητές μας:
Πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις, πολλά και διαφορετικά πλαίσια, ώστε να μπορεί κάθε μαθητής ξεχωριστά να επιλέγει εκείνο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες, την ιδιοσυγκρασία και τις προτιμήσεις του.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων και όχι μεταφορά όγκου πληροφοριών στους μαθητές, αλλά αντίθετα ουσιαστική εργασία μέσα από ποικίλα βιωματικά πλαίσια.
Απελευθέρωση από τα στερεότυπα και προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος και της διδακτικής διαδικασίας στο μαθητή και όχι προσαρμογή του μαθητή στο σύστημα.
Σύγχρονες μεθόδους προσέγγισης της μάθησης με βάση την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας και την ολιστική προσέγγιση της γνώσης, με τον εκπαιδευτικό καθοδηγητή και συνεργάτη του μαθητή, με χρόνο για αυτοδιάθεση και έκφραση του μαθητή, με μάθηση μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδι.
Προσαρμογή του διδακτικού προγράμματος και περιεχομένου στα σύγχρονα δεδομένα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εποχής που διανύουμε, με πρόταξη των δεξιοτήτων εκείνων που κρίνονται πλέον απαραίτητες και θα βοηθήσουν τους σημερινούς μαθητές και πολίτες του αύριο να αντεπεξέλθουν στον κοινωνικό τους ρόλο.
Πρωτοτυπία και ευελιξία στη χρήση του διδακτικού υλικού, το οποίο πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες, τις κλίσεις και τις προτιμήσεις των μαθητών.
Συνεργασία όλων των φορέων σε όλα τα επίπεδα, αφού το σχολείο οφείλει να είναι πλήρως ενταγμένο στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και να το υποστηρίζει με τη δράση και τη φιλοσοφία του.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια έχουμε αναπτύξει τη φιλοσοφία μας για τη λειτουργία ενός σχολείου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών του σήμερα, που έχει στο κέντρο όλων των διαδικασιών του το μαθητή, που σκοπεύει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας των πολιτών του αύριο.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][thim-gallery-images number=”1″ item_tablet=”1″ show_pagination=”yes” image=”8113,8099,8095,8092,8088,8084″ image_size=”large”][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1471796791252{margin-bottom: 63px !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1529919667785{margin-bottom: 30px !important;}”][vc_column_text]

Η φιλοσοφία μας

Η φιλοσοφία μας για την εκπαίδευση και το σχολείο του παρόντος, έχει ως βασικό της άξονα ένα σχολείο:

  1. που εφαρμόζει στην «πράξη» τη μαθητοκεντρική διδασκαλία και την ολιστική προσέγγιση του μαθητή και της «γνώσης».
  2. που έχει τάξεις με μικρό αριθμό μαθητών (18-20).
  3. που η τσάντα του μαθητή δεν επιστρέφει στο σπίτι, αλλά παραμένει στο σχολείο
  4. που ο μαθητής μαθαίνει πώς να οργανώνει το διάβασμά του και να είναι αποτελεσματικός, που μαθαίνει πώς να μαθαίνει χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και τις πηγές της γνώσης που έχει στη διάθεσή του.
  5. που η αξιολόγηση του μαθητή – με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης – γίνεται με βάση στόχους και βοηθά τον μαθητή να αποκτήσει αυτεπίγνωση και να βελτιωθεί.
  6. που οι εκπαιδευτικοί εργάζονται στοχοκεντρικά και όχι εξαρτώμενοι από το σχολικό εγχειρίδιο, τα «φυλλάδια» και τις «φωτοτυπίες».
  7. που εφαρμόζονται καινοτόμα προγράμματα από το Νηπιαγωγείο ως την Στ΄ τάξη του Δημοτικού, που δίνουν στο μαθητή την ευκαιρία να αποκτήσει συναισθηματική νοημοσύνη, αυτεπίγνωση σε μαθησιακό και κοινωνικό επίπεδο και να αναπτύξει αυτονομία στη μάθηση αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί.

Στοχεύουμε στη δημιουργία ενός ξεχωριστού σχολείου για το παιδί:

✓ Με εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα στηρίζεται στις ανάγκες:

  1. Του σημερινού παιδιού-μαθητή που έχει «ανάγκη να παίξει», να μάθει με τον δικό του τρόπο, να συνεργαστεί, να αναρωτηθεί, να δοκιμάσει, να επιχειρηματολογήσει, να προτείνει…
  2. Του αυριανού ενήλικα που θα μπορεί να κάνει επιλογές ζωής με βάση τις αξίες, τις ανάγκες του και την προσωπικότητά που τον ξεχωρίζει.
  3. Του ενεργού πολίτη σε μια σύγχρονη πολυπολιτισμική, παγκοσμιοποιημένη, δημοκρατική, ευαίσθητη περιβαλλοντικά κοινωνία του αύριο.

✓ Με εκπαιδευτικούς που είναι πρώτ’ απ’ όλα σύγχρονοι παιδαγωγοί και ικανοί να βοηθήσουν κάθε παιδί ξεχωριστά. Κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει πρώτιστα για το καλό ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα στην τάξη προκειμένου ο μαθητής να νιώσει αποδοχή, ασφάλεια, ενδιαφέρον στην μαθησιακή διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός δίνει τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να αποκτήσει επίγνωση της ιδιαιτερότητάς του, με έμφαση στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, την προσωπική και κοινωνική του επάρκεια.

✓ Με σχολικούς χώρους που υποστηρίζουν την επικοινωνία και την παιδαγωγική της ολιστικής προσέγγισης του μαθητή και της «γνώσης».

✓ Όπου η επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς θα γίνεται με σκοπό το παιδί να χαρεί τα σχολικά του χρόνια που θα το «σημαδέψουν» για την υπόλοιπη ζωή του.

Ένα ξεχωριστό σχολείο που εμπιστεύονται οι γονείς, γιατί:

  1. Το παιδί τους είναι στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής και κάθε άλλης διαδικασίας του σχολείου (διατροφή, κουλτούρα ελεύθερου χρόνου, καινοτόμα προγράμματα κ.λπ.).
  2. Η δημιουργική συνεργασία τους με το σχολείο στηρίζεται στην ειλικρίνεια, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό και κυρίως στην άμεση επικοινωνία, με πρωταρχικό στόχο την πρόληψη και όχι την επίλυση προβλημάτων.
  3. Ενημερώνονται πώς γίνεται το μάθημα, τι πρέπει να μάθει να κάνει κάθε φορά το παιδί και γιατί, και πώς οι ίδιοι μπορούν να το βοηθήσουν.
  4. Υπάρχει πρόβλεψη για σχολή γονέων σε βιωματικό πλαίσιο και δανειστική βιβλιοθήκη για θέματα αποτελεσματικής αγωγής και ανάπτυξης προσωπικής επαρκεί.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row_content_no_spaces” parallax=”content-moving-fade” parallax_image=”8292″][vc_column][vc_empty_space height=”460px”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][thim-heading title=”ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ” clone_title=”” line=”” text_align=”text-center”][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”thim-no-margin-bottom”][vc_column][thim-our-team number_post=”4″ columns=”4″ text_link=”Δείτε τους” link=”http://www.eps.edu.gr/oi-daskaloi/” link_member=”true”][/vc_column][/vc_row]